TL;DR: ik pivot hard, kijk hoe deze founder raving fans creëert, een spoedcursus positioneren en innoveer in je business dankzij 'play'
Momenteel ben ik met een pivot bezig. Ik ga van executie naar strategie. Daar hoort een ander business- en marketingmodel bij, gericht op mijn superpower: moeilijk marketinggewauwel megapraktisch maken. Hard nodig vind ik zelf. De guru's en growth hackers schieten als paddestoelen uit de grond en er komt steeds meer generieke gaap-content.
Ik wil deze nieuwsbrief zo waardevol maken, dat je 'm steeds naar iemand wil doorsturen. Vol met casussen, voorbeelden en tips die je écht gaat toepassen. Zo waardevol dat je je over een tijdje afvraagt waarom ie gratis is :)
Wat zou mijn nieuwsbrief voor jou hyperrelevant maken? Vul deze vragenlijst in, kost je 3 minuten :) (Dank als je dat al gedaan hebt!)
De pivot geeft al goeie feedback. Ik werk nu in een compacte sprint aan een specifiek resultaat met De LinkedIN Crowd. Deelnemers worden in 4 weken strategische storytellers en eerlijk: het is heerlijk. Vind ik en zij ook:
'Jij behandelt in twee uur waar anderen zes maanden over doen'
'Dit is precies wat ik nodig heb'
'Grappig om te zien dat het werkt'
'Ik heb de eerste like en connectieverzoek van een A-klant!'
Binnenkort open ik de wachtlijst voor de tweede cohort.
Deze geweldige post van een oprichter is fenomenaal en inspirerend voor jou om deze redenen:
In 3 minuten laat ik je zien wat jij hier van kan leren:
Of je nou wel of niet actief bent op LinkedIN, deze oefening is altijd winstgevend omdat ie je dwingt om praktisch na te denken over jouw positionering. Als je dat een keer doet, dan vallen er dingen op z'n plek, ook buiten LinkedIN. Want je krijgt richting voor wat je wel en niet gaat doen, voor wie en dus ook: welke activiteiten en kernboodschappen gaan me in 2024 de grootste ROI opleveren.
Pro-tip: jouw ego wil van alles in marketing. Het is aan jou om die te beteugelen, want voordat je het weet heb je je ego iets laten opgetuigen dat vele uren en euro's kostte, zonder dat het je een A-klant opleverde...
Daarom: zorg dat je headline klopt als een gezonde halsslagader.
Dit is de headline die op je LinkedIN-profiel staat (nouja, dit is de mijne, maar jij hebt er ook zo een):
Je wil niet alleen uitdagen en interesseren. Je wil ook betrouwbaar, geloofwaardig en ervaren over komen. Zo doe je het:
Stel jezelf deze drie vragen:
(Eventueel is dit artikel ook helpend als je meer voorbeelden wil!)
Toen ik mezelf die vragen stelde omdat ik deze nieuwsbrief typte, was ik subiet af. Er ontbrak nogal wat. Zoals kwantificeerbare data.
Ik ben daar maar meteen een beetje overboord in gegaan :) Nu klopt ie wel:
Holy wat een tof gesprek was dit! Ik interviewde Nancy Beers, spreker, serious game expert, academicus, IT'er, muzikant en algeheel vrolijk Mensch.
Dit zijn takeaways waar jij ook wat aan hebt:
De hele podcast staat sinds vanochtend hiero live.
Doe es gek: mail mij wat je van deze nieuwe opzet vind? :) Ik mail altijd terug.
Zet 'm op, knappe kop!
Hartelijke groet,
Desirée
PS Wil je met me werken, dan is er maar één optie: met me in gesprek gaan. Samenwerken met mij kan in vele vormen en smaakjes en alleen als we een klik voelen. Daar kom je pas achter in een korte kennismaking.