Spoedcursus positioneren, raving fans door deze post en innoveer met 'play'

TL;DR: ik pivot hard, kijk hoe deze founder raving fans creëert, een spoedcursus positioneren en innoveer in je business dankzij 'play'

Momenteel ben ik met een pivot bezig. Ik ga van executie naar strategie. Daar hoort een ander business- en marketingmodel bij, gericht op mijn superpower: moeilijk marketinggewauwel megapraktisch maken. Hard nodig vind ik zelf. De guru's en growth hackers schieten als paddestoelen uit de grond en er komt steeds meer generieke gaap-content.

Ik wil deze nieuwsbrief zo waardevol maken, dat je 'm steeds naar iemand wil doorsturen. Vol met casussen, voorbeelden en tips die je écht gaat toepassen. Zo waardevol dat je je over een tijdje afvraagt waarom ie gratis is :)

Wat zou mijn nieuwsbrief voor jou hyperrelevant maken? Vul deze vragenlijst in, kost je 3 minuten :) (Dank als je dat al gedaan hebt!)

De pivot geeft al goeie feedback. Ik werk nu in een compacte sprint aan een specifiek resultaat met De LinkedIN Crowd. Deelnemers worden in 4 weken strategische storytellers en eerlijk: het is heerlijk. Vind ik en zij ook:
'Jij behandelt in twee uur waar anderen zes maanden over doen'
'Dit is precies wat ik nodig heb'
'Grappig om te zien dat het werkt'
'Ik heb de eerste like en connectieverzoek van een A-klant!'

Binnenkort open ik de wachtlijst voor de tweede cohort.

Roast: deze founder creëert raving fans

Deze geweldige post van een oprichter is fenomenaal en inspirerend voor jou om deze redenen:

  • de timing is perfect en NIET omdat het Black Friday is
  • het concept: krachtig om z'n kwetsbaarheid (maar niet huiliehuilie)
  • de executie: van strategie tot uitvoering 100% in lijn

In 3 minuten laat ik je zien wat jij hier van kan leren:

Howto: spoedcursus positioneren

Of je nou wel of niet actief bent op LinkedIN, deze oefening is altijd winstgevend omdat ie je dwingt om praktisch na te denken over jouw positionering. Als je dat een keer doet, dan vallen er dingen op z'n plek, ook buiten LinkedIN. Want je krijgt richting voor wat je wel en niet gaat doen, voor wie en dus ook: welke activiteiten en kernboodschappen gaan me in 2024 de grootste ROI opleveren.

Pro-tip: jouw ego wil van alles in marketing. Het is aan jou om die te beteugelen, want voordat je het weet heb je je ego iets laten opgetuigen dat vele uren en euro's kostte, zonder dat het je een A-klant opleverde...

Daarom: zorg dat je headline klopt als een gezonde halsslagader.

Dit is de headline die op je LinkedIN-profiel staat (nouja, dit is de mijne, maar jij hebt er ook zo een):

Je wil niet alleen uitdagen en interesseren. Je wil ook betrouwbaar, geloofwaardig en ervaren over komen. Zo doe je het:

Stel jezelf deze drie vragen:

  1. Wat is het dat ik in het beste geval oplever?
  2. Wat bewijst m'n geloofwaardigheid?
  3. Welk peperduur en slopend probleem los ik op voor m'n klant?

(Eventueel is dit artikel ook helpend als je meer voorbeelden wil!)

Toen ik mezelf die vragen stelde omdat ik deze nieuwsbrief typte, was ik subiet af. Er ontbrak nogal wat. Zoals kwantificeerbare data.

Ik ben daar maar meteen een beetje overboord in gegaan :) Nu klopt ie wel:


Wat een inspiratie: innoveren dankzij 'play'

Holy wat een tof gesprek was dit! Ik interviewde Nancy Beers, spreker, serious game expert, academicus, IT'er, muzikant en algeheel vrolijk Mensch.

Dit zijn takeaways waar jij ook wat aan hebt:

  • dat gamification grote impact heeft. Nancy vertelt dat ze een groep met 150 bankmedewerkers binnen 15 minuten als prinsessen door de kamer had dansen (geen beeld, helaas).
  • dat weerstand over gamification nooit in de groep zelf zit, maar altijd in de facilitator zelf. Die projecteert zijn/haar eigen onzekerheden op de groep, die dat naadloos terugspiegelen.
  • dat je lijntjes en structuur nodig hebt om out of the box en creatief te denken. De misvatting is dat structuur limiteert - is niet zo, ziet Nancy keer op keer in haar workshops.
  • een recent project bij het ministerie toonde aan dat door middel van LEGO complexe systemen zoals encryptieprocessen duidelijk gemaakt konden worden. Hoera dus voor IT-bedrijven.
  • dat er weinig makkelijker is dan mannen aan het spelen krijgen. Gooi een bak lego op tafel of schop een bal weg en ze duiken erop. Bij vrouwen moet je dan eerst een laagje eraf pellen.
  • dat 'work hard play hard' het stomste mantra op aarde is (niet haar woorden, maar die van mij) omdat je daarmee werken en spelen  van elkaar los snijdt. Het is juist het samenvoegen waar de magic zit.
  • Ook jij kunt starten met spelen op het werk: gewoon aan het begin van een meeting, door mensen te vragen: wat heb je aan je voeten en wat zegt dat over jou?
  • Hoe zij André Kuipers heeft gestrikt voor een fractie van het bedrag dat ie aanvankelijk vroeg: doe je huiswerk en social engineer je weg naar iemands hart :)

De hele podcast staat sinds vanochtend hiero live.


Doe es gek: mail mij wat je van deze nieuwe opzet vind? :) Ik mail altijd terug.

Zet 'm op, knappe kop!

Hartelijke groet,
Desirée


PS Wil je met me werken, dan is er maar één optie: met me in gesprek gaan. Samenwerken met mij kan in vele vormen en smaakjes en alleen als we een klik voelen. Daar kom je pas achter in een korte kennismaking.