Na een herpositionering 700% meer views, posts tot 11.000 views en complimenten over communicatie en content

‘Mijn broer heeft me al 100x gezegd contact met jou op te nemen. Ik denk dat ik zelf nu op het juiste punt ben aanbeland.’

Zo meldde Erik zich bij mij, eind 2020. :)

Het probleem: genoeg kennis in huis, maar hoe pas je die toe?

Erik van Buuren runt zijn business Process Simplicity, waarmee hij mkb en groot-mkb helpt met de volgende belofte: inzicht in de inkoopdata die je altijd al had, maar nooit zag.

‘Met mijn bedrijf help ik inkoopafdelingen met rust en overzicht in hun teams. Dat brengt heel veel mensen veel meer werkplezier. Ik geloof in werk slimmer kunnen doen, met blijere klanten als resultaat.’

Daar hoort dan natuurlijk een strakke propositie bij, want de wereld van dashboards, PowerBI, inkoopsoftware wordt bevolkt door tig partijen. De markt is lekker druk. 😊 Wat natuurlijk een goed teken is, want dan ís er ook vraag. Maar dan moet je wel op het vizier komen.

Erik probeerde eerst zelf zijn eigen positionering scherp te krijgen en zijn marketing professioneel op te zetten. Hij kende alle best-practices en volgde regelmatig webinars.

‘Ik had wel een visie voor mijn eigen business, maar zat te veel in mijn eigen kennis. Daardoor ging ik te veel in detail, verloor eigenlijk het overzicht. In de praktijk miste ik een professional om mee te sparren.’

‘Wie kan me écht verder helpen?’

Gesprekken met verschillende marketeers leverden niet op wat hij wilde. Wat hij kreeg? Standaard adviezen. Kon hij zelf ook wel vinden door te Googlen. Weinig vernieuwends dus.

‘Omdat ik eigenlijk het liefst een langdurige samenwerking aan wil gaan, moet ik zeker weten dat het goed zit met de ROI. Ik voel me bezwaard om met iemand in zee te gaan en na een paar maanden alweer afscheid te moeten nemen. Dan doe ik liever vooraf een goede selectie. Daar was ik dus deze keer extra scherp op.’

Erik zocht iemand die hem kon helpen met de marketing rondom zijn positionering. Iemand die concrete adviezen had, gericht op zijn situatie, op zijn bedrijf. Niks standaard dus.

Da's mooi, want aan standaard doe ik ook niet. 😊

Desirée, die eerst even moest vallen voordat ze kon opstaan

‘Mijn broer had eerder met Desirée gewerkt. Hij omschreef haar als iemand die meedenkt en met goede ideeën komt. Iemand die niet bang is om je echt even goed door elkaar te rammelen en op scherp te zetten.’

(Da's een mooi compliment :))

‘Toen ik zelf op haar website ging kijken viel me al gelijk die scherpte en pit op. Haar teksten waren helder en simpel, ik zag daarin een aanpak terug waar ik zelf ook graag mee werk.

Het eerste contact ging in eerste instantie even mis. Onze afspraak om te videobellen stond niet goed in haar agenda, ik zat dus eigenlijk voor niks te wachten. Maar Desirée pakte dat professioneel op. Omdat ze het niet uit de weg ging, gaf het mij juist een goed gevoel: ze wist van die negatieve eerste ervaring meteen een positieve te maken!’

Resultaat: traffic, leads, klanten en communicatie die 100% klopt