De Kolman-methode voor A-klanten aantrekken in 2024

‘Schrijf je nou een communicatieboek of een marketingboek?’, vroeg mijn redacteur. 

Ik verslikte me proestend in m’n thee terwijl ik transformeerde in Gargamel en uitriep: ‘ik HAAT marketing. Als het al een marketingboek is, dan is het een anti-marketingboek! ANTI!’

Ik ben namelijk allesbehalve een marketeer. Een hele lange, maar blauwe maandag (een half jaar denk ik) werkte ik bij een online reclamebureau. Dat werd niks. De slechte muziek stond veel te hard, het op commando ‘creative concepten’ vond ik geestdodend en de kille klikratio als lof op je werk, ik kon het niet. 

Wat ik ontdekte: authenticiteit is een inside job. Die inside job is mijn lievelingswerk. Ik wil het binnenste naar buiten brengen. In het binnenste van bedrijven, daar zitten verhalen die je NU nodig hebt.

Verhalen resoneren. Strategische verhalen monetiseren.  

Zeker voor oprichters in IT, tech, legal en finance. Die lijken stoffig, maar zijn het allerminst.

Dit was al zo bij XS4ALL. Dat is ook zo bij mijn klanten:

Nick had meteen 44000 views (daarvoor kwam ie niet boven de 1500 views uit)
Erik's bereik groeide met 700% en vulde z’n leadlijst met A-klanten
Linda haalde met één post 7 leads binnen. 
Secwatch boekte bijna 10 demo's in 20 dagen met de lancering van een nieuw aanbod

Niks sexiers dan strategische verhalen.

Ze laten zien waarin jij onmiskenbaar en onvergelijkbaar bent.

Daar zoek ik altijd naar. In mezelf, in jou, in mijn kinderen, in mijn liefhebber, zelfs in een 1-minuut durende interactie bij de supermarkt zoek ik het. 

Wie ben jij? En vlak daarachter: kunnen we dat meer ruimte geven? 

Da’s natuurlijk geen marketing. Dat is strategische storytelling. 

(Ik ben dus een communicatieboek aan het schrijven😊)

Als er één plek is waar je een gigantisch hoog rendement krijgt op ruimte innemen, dan is het wel LinkedIN. Ik zit er nu tien jaar op en ik heb alles verkeerd gedaan (eerlijk daarover ben ik in deze podcast) totdat ik erachter kwam wat werkt.

Zo trek je in 2024 A-klanten aan op authentieke manier

Vandaag laat ik je zien hoe je op LinkedIN A-klanten aantrekt. Zonder fluff. Zonder onzin. Ik laat je zien wat voor mij werkt én voor mijn klanten.

Waarom JIJ hier het belangrijkste onderdeel in bent

In deze aanpak sta jij als oprichter centraal. Waarom werkt dat zo goed? PwC-onderzoek toont aan dat 77% van de consumenten eerder geneigd is om te kopen bij een bedrijf als de oprichter een sterke aanwezigheid op sociale media heeft. Daarnaast toont onderzoek van Richard van der Blom aan dat posts met storytelling 500% meer exposure krijgen dan 'gewone' posts. En dat zakelijke profielen bijna niet in de feed getoond worden.

Jij, beste oprichter of directeur, bent DE sleutel tot succes.

In het kort is dit wat je opzet:

Maar bekijk vooral deze video waarin ik het in een paar minuten toelicht:

Mocht de embed niet werken, dan is dit de directe link

Zo haal jij ook meer klanten uit LinkedIN

Ben jij ook klaar met traditionele marketingpraktijken en snak je naar een authentieke benadering om jouw ideale klant aan te trekken? Stuur me een bericht op info@desireekolman.nl. Dan kijken we samen of we matchen.