ga('send', 'pageview');

Mijn kennis is jouw kennis

Ik ben een website-groupie. Ik hou er van! Het is bijna een obsessie voor me om jouw website, die van je buurman en zijn bakker te bekijken en te onderzoeken. En ik zie er een hoop aan af.

Wat ik zie aan jouw homepage

  • of je je ideale klant kent
  • of je keuzes durft te maken
  • of je weet hoe je verkooptriggers inzet
  • of je graag (en veel) vertelt over wat je doet
  • of je trots bent op de resultaten die je bij klanten boekt
  • of je een duidelijke niche hebt
  • of je geniet van schrijven
  • of je lekker verdient

Bij pak ‘m beet 70% van de homepages die ik zie, is het antwoord veelal ‘nee’. M’n handen beginnen te jeuken als ik dat zie. Zoveel kansen die blijven liggen…

Maar ik heb goed nieuws voor je. Je kunt die kansen helemaal zelf naar je toe trekken!

Foto: Warren Wong (Unsplash)

Een homepage die hebberig maakt

Elke bezoeker is een potentiële klant. De hoofdtaak van jouw homepage is om de ideale klanten uit die grote groep potentiële klanten te filteren. Kaf en koren.

Je ideale klant is het kaf en die gaat door. De rest is gewoon een bezoeker en die gaan weer weg.

Dát is een homepage die hebberig maakt: je ideale klant blijft en raakt overtuigd van jou en je aanbod.

Ontvang gratis interessante inzichten en artikelen

Supersonische sollicitatie

Binnen tien seconden vindt er een soort ultrageheime en supersonische sollicitatie plaats. Alleen doe jij niet mee, maar je website en je potentiële klant wel.

Bewust, onbewust en onderbewust stelt jouw potentiële klant dit soort vragen:

  • is dit iets voor mij?
  • kan ik hier iets mee?
  • wil ik hier bij horen?
  • word ik hier beter van?
  • is dit mijn geld en tijd waard?
  • wil ik met jou werken?

Geloof me, hier wil je een volmondig JA op zeggen.

Nu ben jij vast geen getrainde tekstschrijver of marketeer. Maar je bent wel een ondernemer en dus moet je hier wat mee.

Foto: Jake Hills

In zes stappen een homepage die jouw ideale klant hebberig maakt

Daarom speciaal voor jou: zes stappen om homepage-teksten te schrijven die hebberig maken.

Stap 1

Wat is het resultaat van jouw aanbod, specifiek & meetbaar?
Schets een ambitieus resultaat. Iets waar je jouw klanten bijzonder mee uit de brand helpt. Appelleer hierbij aan harde resultaten zoals ‘verdubbel je omzet’ of ‘20% meer klanten’ of aan zachte resultaten zoals ‘elke dag fluitend naar je werk’ of ‘een sprankelende relatie’.

Stap 2

Wat is het probleem dat jij oplost met je aanbod? Waar worstelt je ideale klant mee? Wat kan hij/zij niet zelf, maar moet wel gedaan worden? Wees ook hier weer specifiek en concreet: laat zien dat je precies weet waar de angel zit.

Stap 3

Wat is de gedroomde eindsituatie voor je ideale klant? Waar droomt hij/zij van? Of: welk groeiperspectief kun jij voor je klant zien, wat behoorlijk ambitieus is en natuurlijk ook bijzonder positief en fijn. Let op: dit is iets wat jij je klant echt met heel je hart toewenst. Geen bullshit!

Stap 4

Wie ben jij? Wat bewijst jouw geloofwaardigheid? Wees compact dus maak het absoluut geen opsomming. Noem alleen relevante zaken waar jouw waarde uit spreekt. Liefst jouw hele bagage en ervaring samengevat in één of twee zinnen. Ja, dat is lastig. Maar het kan.

Stap 5

Wat kan je ideale klant doen om met jou te werken? Houd het simpel en spel het in zo min mogelijk woorden uit, want je bezoeker wil niet gissen.

Stap 6

Uitwerken. Doe stoer en neem een video op (max 2 minuten). Of zeg het met zo min mogelijk woorden (wees bijzonder streng welke woorden je kiest en hoeveel woorden je gebruikt), anders ben je een tekstmuur aan het bouwen. Lees het eens hardop voor. Loopt het soepel? Klopt het met wat je over wil brengen?

Meer ondersteuning nodig?

Wil je met mij samenwerken? Vraag een gratis gesprek met mij aan, waarin ik je een paar ideeën geef om klanten aan te trekken met ijzersterke content.