Laten we golven maken! Ik help je om met jouw visie de boel op te schudden. Inclusief canvassen, tools en hot seat coaching zodat je alles eruit haalt.
Exclusief voor eigenaren, oprichters of IT-specialisten die een IT-scale up runnen of helpen opbouwen.

Systematisch

Door de coaching en feedback blijf je bezig. Je gaat niet vast lopen en groeit erin.

Strategisch

Je werkt aan je thought leadership vanuit jouw unieke visie en value.

Simpel

Je krijgt mijn tools die ik maakte na 20 jaar in het communicatievak.

Zoveel diepe gedachten die binnen blijven

Mijn klanten worstelen allemaal met het maken en publiceren van content.

  • Ze weten dat het moet en dat het hen klanten en sollicitanten oplevert
  • Maar het is een sluitpost-taak die onderaan de todo-list komt
  • Da’s logisch, het is niet hun vak
  • Waardoor ze geen gewoonte opbouwen
  • En er nooit ingroeien
  • Zo ontwikkelen ze hun thought leadership niet (dat er wel gewoon is)

Terwijl jij de hele dag je visie rondstrooit

Je zit elke dag met je opdrachtgevers om tafel. Je ziet wat er allemaal gebeurt in de wereld en de hele dag opnieuw zie je jouw visie en missie bewezen. Je deelt ongemerkt de hele tijd je gedachtengoed. In e-mails, in gesprekken, in samenwerkingen, in offertes, aan de lunchtafel, ’s avonds op de bank. Con-ti-nu.

desiree

Even een paar vragen aan jou

Eerste vraag. Stel je wordt uitgenodigd als gast bij een goed beluisterde business podcast. Ze willen meer horen over jouw visie, want die is opvallend, zeggen ze. Sla je die uitnodiging af?

Tweede vraag. Hoe vaak denk jij bij een artikel, podcast of een post ‘dat kan ik ZO veel beter’?

Derde vraag. Hoeveel snippets, artikelen, notities, quotes heb je in een app zoals OneNote, Evernote of obscuurder verzameld?

Bonus-vraag. Hoe vaak heb je al gedacht meer te gaan delen?

Just sayin’.

‘Ik ben niet zo van het roeptoeteren’

Een klant van mij zei ‘dat hoeft van mij niet zo, dat geroeptoeter op LinkedIN’. Nog geen twee zinnen later klaagde hij dat z’n doelgroep niet bewust is van hoeveel simpeler het allemaal kan.

En DAAR zit nou precies de crux. Jouw ideale klanten moeten bewust gemaakt worden.

Maar ja. IT’ers zijn van nature niet zo ‘delerig’. Ze zijn analytisch. Ze zijn super gepassioneerd. En ook al praten ze makkelijk over hun vak, ze zijn ook introvert. Gewend om niet in de weg te lopen.

De wavemakers groep is de set zijwieltjes waarmee jij alles wat jij weet, ziet en doet verwerkt tot slimme strategische teksten. Zonder te roeptoeteren.

Wie is Desirée

Ja, Kolman hier. Als je de marketing-wereld niet zo goed kent, dan heb je mogelijk gemist dat ik al jaren IT-bedrijven help om hun oneerlijke voorsprong bullshitloos te vertalen naar communicatie die klanten oplevert.

Ik werk al 20 jaar in het communicatievak. Jarenlang bij XS4ALL, later bij reclamebureaus, bij rap digitaliserende bedrijven als de VU en Justitie en bij sexy startup Freedom. Daarnaast bouwde ik mijn business twee keer van de grond af op dankzij organische, strategische content.

Mijn brein werkt snel, ik heb een sterke visie, ik ben analytisch, een systeemdenker en een introverte extravert. Al mijn ervaring en tools stopte ik in Wavemakers.

‘Desirée stelt vragen waardoor het strategische verhaal helder wordt.

MAARTEN

Stay Humble

‘Als ik de prompts van Desirée gebruik heb ik meer views. Mijn bereik is met 700% gestegen en ik heb een lijst met kwalitatieve leads.’ 

ERIK

Process Simplicity

‘De essentie uit mijn verhaal halen, dat is Desirée’s kracht. ’

MAARTEN

Webhostnow

Dit ga je sowieso leren

Hoe je goeie content hergebruikt in plaats van steeds iets nieuws te moeten verzinnen

‘Obvious to you, amazing to others’ -> hoe je jouw sleur strategisch handig bekijkt

Drie trucs om elke vorm van writer’s block te verhelpen

De formule om elke dag in 15 minuten strategische posts uit je dag te halen

Strategische schrijfprompts om uit elk idee jouw visie en aanpak te filteren

De bullshit-loze manier om storytelling toe te passen (zonder emotioneel incontinent te worden)

Het universele format voor overtuigen, voor posts, artikelen en salesgesprekken

Een analyse van posts die het goed deden, inclusief resultaten en ideeën

De manier om uit dagelijkse gebeurtenissen strategische content ideeën te halen

De simpele truc om uit alledaagse dingen jouw visie te halen en te versterken

level up lab
Secret Sauce. Zit er bij!

Dit krijg je allemaal

Content toolbox

Je krijgt compacte tools, canvassen en checklists om eenvoudig posts op te zetten. Prompts, call to actions, titels, een canvas voor de ultieme post bijvoorbeeld. Maar ook help ik je jouw scherpe stelling los te peuteren.

Lees hier alles over deze toolbox

Hot seats

Daarnaast kun je coaching, advies en feedback op je werk krijgen. In deze sessies optimaliseren we je posts voor ultiem bereik en impact.

Details van deze pilot

Dit is een mvp. Ik ga bewijs creëeren voor mijn stelling dat ook IT-specialisten hun visie prima onder woorden kunnen brengen zonder te roeptoeteren. Dat betekent dat ik alleen maar mensen in deze ’tranche’ wil die echt gecommitteerd zijn. En dat het niet gelikt in elkaar zit, met gouden randjes. Wel veel waarde. Heel veel waarde.

Inhoud/specs

Templates en canvassen, checklists en howto’s

Context op een ‘need to know’-basis – geen blaartrekkende marketinglessen

Elke twee weken een hot seat moment: live en wordt opgenomen

Waar wanneer hoe?

We starten half november. Ik heb een leeromgeving waar ik ‘Het Spul’ in zet. Dat druppelt daar dan binnen elke dag. Ik heb nu ideeën voor zes modules. Dat zijn dan zes dagen aan materiaal. De hotseats waarin ik je content review, vinden plaats in een Teams meeting die ik opneem.

Investering

Prijs voor deze pilot is xxx euro en ik wil graag een review van je 🙂

Straks, in strakke gouden randjes-vorm gaat de prijs naar xxx. Daar kun je ook op wachten, maar dan heb je niet de eeuwige roem van meegebouwd hebben.

Voor wie?

Ben jij:

  • eigenaar, directeur, C-level, oprichter, specialist binnen de IT-wereld*?
  • een scale up aan het upscalen of daar aan mee aan het bouwen?
  • gefrustreerd over het feit dat je veel ziet en hoort, maar geen podium hebt?
  • overtuigd van het feit dat je autoriteit nodig hebt, een podium?
  • gecommitteerd om hier ECHT iets mee te doen?

Laat dan je e-mailadres achter:

*) Voor wie niet?

Content marketeers, copywriters, marketingmanagers, redacteuren en andere communicatietypes: ik vind je superleuk maar go do brilliant things zelf. You got this.

Moet ik ook van die emotionele content gaan plaatsen zoals ik nu veel zie op LinkedIN?

Nee. Jij moet content plaatsen die bij jou past en bij wie jij bent. Ik help je wel om die goed te laten resoneren. Daar zijn technieken voor en emotioneel worden is daar geen onderdeel van. Het helpt wel als je menselijk bent. Dus geen robot.

Moet ik mezelf nu ook gaan ‘personal branden’?

Alles wat je online doet en zegt draagt bij aan hoe jij gezien wordt. We kunnen dat ingewikkeld maken en jou een ‘personal brand’ noemen als je iets plaatst, of we kunnen er gewoon voor zorgen dat jij op LinkedIN of twitter jezelf integer en authentiek gaat laten zien. Onder de streep is dat laatste wat we doen.

Maar ik vind het zo’n onzin, al dat gepubliceer de hele tijd

Dan moet je vooral niet instappen 🙂

Wat betekent dat pilot-gebeuren? Waar gaat dit heen?

Ik krijg zo vaak de vraag ‘nu moet ik linkedin op, maar hoe?’ dat ik goesting had om alles wat ik zelf heb ontdekt en geleerd over dit onderwerp eens compact te verzamelen. Dat doe ik dus nu, hierbij. Dit zou je een minimum viable product kunnen noemen. Ik wil bewijzen dat ik dat kan oplossen. Dat doe ik liever met jou dan alleen. Hierna komt er misschien wel weer een nieuwe cohort/tranche. Misschien wordt dit ooit wel mijn vlaggenschip!