Waarom je bedrijf af en toe een Thaise massage nodig heeft om te groeien.

Gisteren heb ik een Thaise massage gehad. Ze heette Lily. Ze was tenger, vrolijk en warm.

Na een minuut of twintig zat Lily met haar volle gewicht bovenop me, terwijl ze als een tientonner alle knopen in m’n rug in één vloeiende beweging plat walste.

Aan het einde zei ze lachend ‘geen blauwe plekken hoor!’

Ik geloofde haar niet. Maar was haar wel enorm dankbaar.

(Waarom je na zo’n behandeling een happy ending zou vragen, is mij een raadsel. Dat zou ik dus écht ergens anders bestellen haha).

Zo’n Thaise massage is een interessant ding. Het is een keiharde aanpak.

  • Het doet pijn
  • Het is mega confronterend
  • Het legt binnen vijf minuten al je pijnpunten bloot
  • Het is geen instant gratification
  • Maar het geeft wel duurzaam resultaat

Niet voor iedereen dus. Maar het werkt wel.

Je hebt grofweg twee opties als je door Lily onder handen genomen wordt. Je kunt spannen. Of ontspannen.

De winst hier

De winst zit ‘m in twee dingen. Ten eerste dat je Lily opzoekt als het nodig is. Ten tweede dat je ontspant en niet inspant.

Helaas kiezen de meeste mensen niet voor Lily en als ze haar per ongeluk tegenkomen doen ze er alles aan om haar effect te minimaliseren.

(Alles heeft trouwens z’n tijd hoor. Soms moet je JUIST lief geaaid worden door poezelige kneepjes, bijvoorbeeld als je herstelt of verwerkt.)

Maar niet als je klaar bent om te knallen. Dan moet het een beetje wringen, oncomfortabel zijn. Dat moet zelfs, want groei komt zonder enige uitzondering in contrasten.

Wat de meeste mensen doen als het oncomfortabel wordt

Ken je dat? Je weet dat iets pijn gaat of kan doen. Dus dan vorm je een soort schildje in de hoop dat het wat minder pijn doet. Verkrampen en doorduwen.  

Ondernemers die hun sales of marketing niet gestructureerd hebben. En die maar ruis blijven opwerpen in de hoop dat het meevalt: nog een artikel. Nog een post. Nog een keer frutselen aan hun website.

In plaats van te ontspannen, creëeren ze elders meer druk.

Waardoor het op meer gebieden pijn gaat doen. In hun nachtrust. In hun relatie. In hun portemonnee.

Wat je zou moeten doen

Dus er is pijn. Daar wordt confronterend genoeg vol het licht op gezet. Maar jij ontspant, want je weet: dit gaat helderheid opleveren. Dit is nu oncomfortabel, maar straks kan ik hierdoor sprinten.

Als het licht aan staat op pijn, niet wegkijken. Niet tegenbewegen. Kijken. Passende actie nemen. En ontspannen.

Dit is wat ik heb getraind. De afgelopen jaren en de afgelopen weken.

Waardoor ik dus m’n omzet van het afgelopen jaar al in de eerste maand van het nieuwe jaar heb kunnen verdrievoudigen.

Zo kwam ik er achter dat de uren die ik aan Facebook en Instagram besteedde, zich NIET terugbetaalden. Hop, stekker eruit.

Zo kwam ik er achter dat de fundering onder m’n marketing niet klopte. Hop, aangepast.

Zo kwam ik er achter dat er acties zijn die een conversie hebben van 80%. Hop, die 10x’en.

Zo kwam ik er achter dat ik veel te lage prijzen vroeg. Hop, naar waarde prijzen.

Zo kwam ik erachter dat ik in verkoopgesprekken ALTIJD het belangrijke uit de weg ging. Hop, oefenen.

Allemaal ruis die ik kon opheffen. Allemaal zaken waarvan ik eindelijk m’n kop uit ’t zand haalde.

Toen ik met de ruis stopte, kon ik een absurd resultaat halen. Niet door extra te duwen. Maar door mezelf het juiste toe te staan.

Dat is Lily waard.

Zij ontvangt je met de mooiste glimlach én puppy-ogen, werkt vanuit liefde, maar gaat niks uit de weg. Zodat je alles dat zeer doet oplost.

Let me be your Lily. Het is tijd.

Binnen 30 minuten heb ik helder waar jij jezelf stagneert in je bedrijf. Kost niks, doet geen fysieke pijn, maar is wel lekker om te weten. Vraag een gesprek met me aan of stuur me gewoon ouderwets een mailtje op [email protected]