ga('send', 'pageview');

Mijn kennis is jouw kennis

Like, know & trust. Dat is wat je wil. Dat jouw ideale klant je kent, leuk vindt en vertrouwt. Als je dat overtuigend doet, claim je je expertstatus.

Expertstatus krijg je niet zomaar, die moet je verdienen. Dankzij alle sociale media en digitalisering heeft je lezer een feilloos bullshit filter ontwikkeld. Die pikt het niet als je ‘m in de luren legt.

Daarom vijf stappen waarmee jij claimt wat van jou is: jouw expertise.

Stap 1

Missie & visie
Wat doe je en waarom is dat belangrijk voor je? Jij bent ergens heel goed in. Je hebt ergens talent voor, ontwikkelde je vaardigheden en hebt een bepaalde set karaktereigenschappen die jou helpen. Oh ja laten we zingeving & drive niet vergeten. Jij wil iets, je bent ergens door gegrepen. Deze combinatie van zaken vormt jouw missie & visie (laten we het bestaansrecht noemen!) en je stip op de horizon.

Stap 2

Ideale klant
Je ideale klant is heel persoonlijk. Je voelt je thuis bij deze groep en je staat er nauw mee in contact. Dankzij dit contact weet je wat er bij je ideale klant leeft en weet je specifiek wat hem/haar drijft, belemmert en waar hij/zij naar verlangt. Hiermee sla je twee vliegen in één klap: je ontwikkelt een onweerstaanbaar aanbod en je creëert de onderneming waar jij van droomde bij stap 1.

Stap 3

Inspiratie en organisatie
Hoe je oneindig inspiratie opdoet en verwerkt. Van ruwe data en statistieken, van linkjes of fragmenten uit boeken. Je creëert een workflow waarin je inspiratie organiseert. Het is duidelijk welke thema’s en onderwerpen jouw ideale klant bezig houden en waar jij het allerliefste over schrijft.

Stap 4

Maken en marketen
Schrijven, publiceren en engagen. De paden op en de lanen in (maar dan online). Welke kanalen kies je, welke vorm, welke content? Nu ga je jezelf keihard tegenkomen. Innerlijke critici staan klaar om je neer te sabelen, maar dat laat jou niet stoppen! Deze stap gaat dus over ‘being afraid and doing it anyway’.

Stap 5

Authentiek & sociaal verkopen
En dan ga je je aanbod, dienst of product aanbieden aan je ideale klant. Op een manier die niet pusherig, salesy en vies is, maar alsof je je hand uitsteekt naar iemand die struikelt. Je overtuigt niet om te kopen, je overtuigt iemand dat jij hem het allerbeste kunt helpen. Zonder leugens. Zo kost verkopen geen energie! Je kijkt er naar uit, omdat het leuk is om te doen.

Inspiratie nodig?

Dit moet je vooral lekker eerst helemaal zelf proberen. Wil je toch een zetje? Je kunt een gratis gesprek met mij aanvragen, waarin ik je vrijblijvend ideeën geef om nieuwe klanten aan te trekken dankzij het like, know & trust principe.