In tien stappen halen jij en je team jullie oneerlijke voorsprong naar boven. Dat doen we niet door diep na te gaan denken, maar door een supersimpele praatplaat en een praktisch proces.
Exclusief voor drukke, gedreven IT-eigenaren of directeuren die nieuwsgierig zijn hoe hun bedrijf de aantrekkingskracht van Google of Apple kan krijgen.
Eigen
Je krijgt boven tafel wat er specifiek aan jullie dienstverlening, resultaten en cultuur kleeft. Voorbij de abstracte termen die elk IT-bedrijf kan zeggen.
Eerlijk
Je ziet wat jouw medewerkers echt vinden, maar ook wat klanten vinden. Voorbij de aannames die je nu doet. En zonder lastige gesprekken te voeren.
Effectief
Je slaat niks belangrijks over, omdat je werkt met een praatplaat én ee proces. Van strategisch tot en met nitty-gritty details: alles komt boven tafel.
Je oneerlijke voorsprong is dat gebied waar je klant je onmogelijk kan inhalen. Daar ben je onkopieerbaar, eigenzinnig en woest aantrekkelijk
– Dat zeg ik, Desirée Kolman
Waarom een lesje of een masterclassje niet werken
Je hebt het gierend druk. Je team heeft het gierend druk. Er bestaat geen kostbaardere tijd dan in de IT, want er is steeds meer werk en steeds minder mensen.
Dus als jij iets doet, moet het iets opleveren. Saaie kost over hoe je marketing moet maken vliegt het ene oor in en het andere uit. Er worden wel zinnige dingen gezegd, maar hoe integreer je dat?
Niet.
Tenzij je leert om scherp naar je waarde te kijken. Dat gaan we doen. We kleden een A-klant uit (overdrachtelijk) en kijken waarom jullie nou zo waardevol zijn voor hem of haar. Da’s een leuk proces, zeker als ik het begeleid: enthousiast en energiek.

Wat Apple en Google zo goed snappen
Sexy IT-bedrijven hebben het antwoord op de vraag ‘Wie zijn we en voor wie is dat belangrijk’. Da’s dan ook de fundamentele vraag die jij moet stellen.
Het antwoord op die vraag creëert aantrekkingskracht.
Op sollicitanten, op ideale klanten, op investeerders.
Het antwoord op die vraag, daar kun je een sterke marktpositie op bouwen.
Maar als ik je die zo vraag, dan komt daar geen sexy antwoord op. En da’s logisch.
Na deze workshop kun je
- de vraag ‘wie zijn wij en voor wie is dat onweerstaanbaar?’ beantwoorden zonder te stamelen
- jouw oneerlijke voorsprong voelen en beschrijven
- de koopmotievenn van een A-klant opdreunen
- een start maken met employer branding (zeker als je je team mee liet doen!)
- ‘m nog een keer doen op een andere klant. en nog een keer.
- in salesgesprekken betere vragen stellen en scherper focussen op jullie waarde


Ik ben Desirée Kolman, strateeg en communicatieadviseur. Al twintig jaar bestudeer ik hoe je in de IT-wereld impact krijgt met boodschappen die ‘out of the box’ niemand snapt. Dat deed ik voor prachtige merken als XS4ALL en Freedom en in ingewikkelde communicatieprojecten bij de VU en Justitie.
In 2014 startte ik m’n eigen business. In 2021 koos ik voor de logische niche IT-bedrijven omdat ik die taal spreek.
Simpel hoor
Aanvragen – dan kom je in mijn leeromgeving
Kijken – lekker post its plakken
Afronden – samenvatten en de rode draad eruit halen
Ik loods je door het hele proces heen met mijn zalvende stem en ik geef je de praatplaat (PDF én online).

Niet klikken als jij dit hebt of bent:
- je hebt een tig-koppig marketingteam. Jullie moeten dit echt zelf kunnen 🙂
- je start net op. We gaan diep in de huid van een ideale klant duiken, dus die moet je wel hebben!
- je bent een marketeer die geispireerd wil raken. Ik vind je leuk, maar stop nou es met andermans spullen kijken. You got this.