Welkom bij mijn vlaggenschip. In een project van ongeveer 12 weken kom ik jouw identiteit en business case uit graven en die vertaal ik naar website-teksten die 100% eigenheid uitstralen. De grote boze marketingwereld noemt dat een waardepropositie. Wij gaan het gewoon fixen.

Voor bedrijfseigenaren en ondernemers in IT & business die hun competentie al jarenlang bewijzen en zich nu willen positioneren ten opzichte van die echte ideale klant & sollicitant.

In jouw taal

Je krijgt teksten in jouw toon en stijl. Eenheidsworst is saai: ik help je je eigen brand voice te ‘nailen’ en leg die voor je vast in een glasheldere stijlgids.

Met jouw drive

Ik interview jou, je team én A-klanten. Zo krijg ik glashelder wie jullie zijn en waarom jullie er toe doen. Jouw ultieme marktpositie laat zich zien.

Het hele rataplan

We pakken alle copy aan die je nodig hebt om klanten te triggeren. Inclusief reviews en een case study zodat je website vol met bewijzen staat.

‘Desirée haalt uit mijn enthousiaste verhaal over wat ik doe de juiste woorden en zinnen en zorgt ervoor dat er binnen NO-time een killer sales pagina tekst staat! Die past bij mij, die lekker leest en bovenal…. klanten binnenhaalt voor mij.’
Jessica van Duren
Spreker / Business coach
‘Bijzonder hoe Desirée altijd met een paar vragen de essentie naar boven haalt, ook als wij ‘m zelf even niet voelen’
Debby van der Mije
KbWorks

Ik ben Desirée Kolman, communicatiemanager op afstand voor succesvolle IT-bedrijven die het best bewaarde geheim in hun markt zijn.

Al twintig jaar bestudeer ik hoe je in de abstracte IT-wereld impact krijgt met je boodschap. Dat deed ik voor prachtige merken als XS4ALL en in ingewikkelde projecten bij de VU en justitie.

In 2014 startte ik m’n eigen business. In 2021 koos ik voor de logische niche IT-bedrijven omdat ik die taal spreek.

Kak, die knipperende cursor

Op school leerde je al schrijven voordat je met de grote schaar mocht. Toch leer je één ding nevernooitniet: jezelf verkopen in tekst.

Juist IT-ondernemers lopen daar op vast, omdat zij ook nog eens in een absurd booming business werken.
Er is simpelweg geen tijd om lang stil te staan bij missie, visie en verhalen. Laat staan om ze op te schrijven.

Het gevolg: abstracte en onpersoonlijke teksten die elk IT-bedrijf op z’n website zou kunnen zetten.

Dat voelt niet goed voor IT’ers die hun eigen methode hebben doorontwikkeld.

Knallen met die copy!

Kneitergoeie copy klopt 100%. Bij jou, bij je klant, qua inhoud én qua flow. Je voelt het als A-klant meteen: je vliegt door de tekst heen en je voelt je gezien en gehoord. 

Dat soort copy verdienen JUIST IT-bedrijven. Die doen en ontwikkelen namelijk supertoffe dingen en de wereld drijft op ze. Daar zitten verhalen 🙂

Als je de juiste stappen volgt & strategische vragen stelt haal je die verhalen moeiteloos naar boven.

Schrijven gaat pas op het allerlaatste moment over puzzelen met woordjes. De belangrijkste 80% gaat over graven & schrappen: de essentie opzoeken en alle ruis wegsnijden.

Daar ontwikkelde ik een methode en een superstrak proces voor. Met een kop en een staart en een reteconcreet resultaat: connectie + conversie.

‘Desirée stelt je in staat met haar expertise en begrijpelijke inhoudelijke handvatten je ‘zozo’ webcopy naar professionele copy te tillen’
Mark Voermans
Davinci Company
‘We waren een van de zovele projectontwikkelaars. Terwijl dat echt niet klopt, wij doen het echt heel anders. Maar het lukte niet om dat op papier te krijgen. Daar heeft Desirée ons bij geholpen. Desirée heeft de gave om écht te kijken, ze wil echt de onderste steen boven krijgen.’
Annemarie Hegie
Hegie & Hegie Wonen BV

Simpel en snel: zo werkt het

First things first: ik wil je 15 minuten spreken. Even voelen of we matchen! Indien ja, dan gaat het als volgt:

Fase 1. Identiteit + missie
Hier onderzoek ik jou, je kernwaarden en je missie. Wie ben jij en waarom doe je er toe? Wat is jullie brand voice? Ik zaag jullie door in twee of drie sessies. Als het moet, vier.

Fase 2. Product/markt fit
In deze fase onderzoek ik jouw markt en producten. Ik doe kwalitatief onderzoek bij vijf ideale klanten.

Fase 3. Copy + brandvoice
Nu gaan mijn team en ik je website-teksten schrijven en/of redigeren. We eindigen deze fase met een brand voice-sessie zodat alles helemaal klopt.

Debrief
En dan krijg je van mij jouw Communicatie Canvas en proosten we op je nieuwe messaging. Met koffie als het voor 16’en is.


Doorlooptijd: 12 weken
Investering: 15000 euro all-in (bij betaling in 1x)

marketing demons scan
Bad copy-mojo. Weg er mee.
‘You did it girl. De teksten zijn zoveel scherper geworden!’
Marja den Braber
Workshoptrainer
‘Desirée is ontzettend krachtig in het mensen hun boodschap laten uiten op een heldere manier. Beter en aantrekkelijker dan dat ze daarvoor konden.
Voorbij het consultancy-gewauwel laat zij je zien hoe je de gids kunt zijn voor de juiste doelgroep’
Joost Parren
Step in Control

Dit krijg je allemaal

  • jullie persoonlijke Communicatie Framework en concept
    de compacte stijlgids met alles rond jouw ultieme marktpositie & messaging. Alles zit erin: je kernboodschappen, koopmotieven van je ideale klant en alle conventies voor je stijl en brand voice.
  • strategische webcopy
    homepagina, optinpagina, bedankt- en upsellpagina en salespages voor jouw kernproduct en product voor leads
  • e-mailsequentie om leads je aanbod te doen
  • inclusief copy voor je social media-profielen (payoff + samenvatting)
  • inclusief complete rewrite zodat ook je aanbod-, contact- en over ons-pagina 100% kloppen
  • inclusief aanbevelingen voor je e-mailmarketing & contentstrategie

Bonussen

Payoff van slogankoning Eddy Boom (twv 2700 euro)
Slogankoning Eddy Boom, Neerlands beste shortcopywriter, maakt de ultieme brutale belofte bij jouw positionering.

Volledig uitgewerkte case study (twv 2500 euro)

Jouw ideale klanten maken dankzij jou een transformatie door. Die transformatie versla ik in een case study die jij op je website, socials en in je e-mailstrategie gebruikt om meer van dat soort ideale klanten aan te trekken. Potje feedbackloopen!

‘Desirée [knip, red] verdiept zich in jou en je klant én weet precies naar voren te halen wat er ontbreekt. Ze is eerlijk, doortastend, levert hele goede waarde en is echt een superfijn mens om mee te werken.’
Sabrina Nijs
Dé Sales Mentor voor doortastende ondernemers
‘Ik heb al veel met strategen en coaches samengewerkt, maar de scherpte en aandacht van Desirée maakte ik niet eerder mee. Mijn allereerste webinar had met de eerste aankondiging direct 20 aanmeldingen.’
Marc de Walle
Vind je Droompartner

Wanneer moet je mij hebben?

Als je klaar bent met half werk. Je wil alles op de juiste plek hebben. BAM BAM BAM, ik en mijn team nassen de koopmotieven van je ideale klant helemaal uit, we vinden je stemgeluid en komen met een concept en daarna teksten die helemaal kloppen bij wie jullie willen zijn.

Je wil eindelijk ook eens complimenten over je website 🙂

Die ga je krijgen.

Wanneer kunnen we starten?

Als je dit hebt:

  • een kernproduct dat aansluit bij je markt
  • tevreden A-klanten die resultaten halen met dat product
  • een helder beeld van je ideale klant en je unieke waarde
  • je snapt de ROI van vlijmscherpe messaging
  • genoeg coaching gehad: gas op die lolly!
adviesgesprek

Go/no-go moment

Mijn superpower is Sarah Connoren*: vragen stellen, analyseren, connecting the dots. Dat proces moet goed lopen, want dat garandeert een goed eindresultaat. Daarom heb ik een go/no-go moment ingelast. Na de eerste meeting check ik bij je in: komt de kern op tafel?
Is dat niet zo, dan stoppen we onze samenwerking en knopen we alles netjes af, ook financieel.

*) Sarah Connor was de badass babe naast de Terminator. Geen idee wie ik bedoel? Shame on you maar zeg het me eerlijk en ik stuur je ‘een verrassing’ als we gaan samenwerken.