Ik ben Desirée Kolman

 

‘Zo moeilijk kan het toch niet zijn?’

In 2016 startte ik als ondernemer. En daarmee zette ik een trein stil die al twintig jaar doorkachelde: van junior tot senior tekstschrijver, van communicatiemedewerker tot adviseur en van redacteur tot content manager.

Ik wist precies hoe ik mijn bedrijf wilde: ik wilde anderen trainen en coachen om hun content precies goed te krijgen. Met een geaccrediteerde opleiding tot coach op zak en mijn ervaring ‘in de communicatie’ zou dat wel lukken. Hop, de markt op!

Lang verhaal kort, ik had een paar belangrijke lessen te leren:

  1. Hoe makkelijk je ook schrijft, ‘stukkies schrijven’ levert niet de allerbeste klanten op
  2. Zichtbaarheid en supergoeie marketing doen zijn twee totaal verschillende dingen
  3. Als je het niet organiseert, wordt marketing een boze draak die in je nek blijft hijgen

Even wat data

  • Veertig’ish
  • Woont in Amsterdam
  • Met man en twee zonen
  • Leest bizar veel en graag
  • Loopt af en toe hard
  • Drinkt graag een goeie whisky
  • Of een goeie wijn
  • Houdt van restaurant, bios en museum
  • Ex-communicatiemeisje
  • Die altijd in de IT heeft gewerkt
  • Maar was niet onverdeeld gelukkig als loonslaaf
  • Had een burn-out nodig om te ontwaken
  • Werd coach/trainer
  • Bleef geobsedeerd door persoonlijke ontwikkeling
  • Droomde van een eigen bedrijf
  • Las zich suf over content marketing
  • Gooide alles bij elkaar
  • En geniet nu van wat ze doet

Het verschil tussen stress en succes

Al gauw had ik klanten en omzet. Nice!

Maar die content kreeg ik niet goed. Het was stress:

  1. Ik was er 24/7 mee bezig
  2. Ik had continu het gevoel dat ik meer, anders en beter moest
  3. En ik sprak 8 van de 10 keer met iemand die nooit mijn klant zou worden

Hoe kon dat nou zo moeilijk zijn? Ik had honderd jaar ervaring, ik las de godganse dag posts over content marketing en ik was superambitieus!

Nou, dat bleken dus GEEN ingrediënten te zijn van succesvolle marketing 🙂

Gelukkig ontdekte ik wat WEL ingrediënten zijn van supersimpele, maar effectieve marketing. Een van mijn successen toen ik die voor het eerst inzette: met één post groeide mijn mailinglijst met 80% en haalde ik 6000 euro omzet binnen.

Nu help ik andere ondernemers die al succesvol zijn om met ijzersterke content meer klanten, meer omzet en meer impact te krijgen.

Hoe ik werk

Ik heb één programma. Daarin help ik trainers, coaches of adviseurs aan een proces voor content en marketing die ze honderden kwalitatieve leads oplevert.

Een proces dat ze eindeloos kunnen herhalen omdat het ‘evergreen’ is.

Bij mij geen ellenlange lessen die in een stofnest op een digitale plank eindigen. Het is vooral actie: doen, feedback krijgen, dingen af maken.

Nieuwsgierig of zo’n proces ook voor jou iets is? Je kunt een gratis gesprek met me aanvragen waarin ik mijn ideeën voor jouw bedrijf deel!