Binnen vijf minuten leer ik je de nr1 techniek voor marketing die cash oplevert

Stop hou op. Dat is wat ik mijn welpen (net 5 en net 7 jaar) leer te zeggen als de ander een grens over gaat. Vaak zeggen ze het ook daadwerkelijk voordat ze zelf een mep uitdelen.

Stop is een krachtig ding. Een rood hectagonaal bord met daarop ‘STOP’ is een universeel teken dat je niet moet negeren. Over het algemeen negeren mensen het ook echt niet.

 Zo’n bord staat er niet voor niks. Daarachter loop je een bepaald risico als je niet eerst even gestopt hebt. Als je een stop-bord ziet, dan denk je dus wel twee keer na.

En daar heb je ‘t.

Stopkwaliteit: dat mensen stoppen en nadenken

Stopkwaliteit is de nummer 1 techniek die ervoor zorgt dat jouw klant oplet. Dat je opgemerkt wordt. Het is wat de beste copywriters van de wereld al jaren toepassen.

Dat is wat je wil op jouw website. Als ze je artikelen zien. Op je profiel. Op een netwerkbijeenkomst, na je elevator pitch. Bij jouw advertentie. Op je landingspagina.

Je wil dat mensen stoppen en nadenken. Zo lang dat ze bij jou kopen en niet doorrijden.

Als mensen met 200 kilometer per uur langs je heen scheuren, dan hebben ze geen tijd om hun pinpas te pakken.

Met het oog op een recessie is stopkwaliteit onmisbaar

Als die recessie er inderdaad aan komt, gaat de hand op de knip bij veel bedrijven. Sterker nog, alle eerdere Big Dips (en common sense) laten zien dat in tijden van recessie bespaard wordt op zaken die niet regelrecht van invloed zijn op omzet.

Aanklooien is geen optie meer. Zichtbaar zijn om het zichtbaar zijn is echt risicovol. Je marketing en je salesstory moeten resultaten opleveren. Klanten. Cash. Marktaandeel.

Daarvoor heb je stopkwaliteit nodig.

De standaard elementen van stopkwaliteit in je copy & content

Voor stopkwaliteit heb je een aantal elementen nodig:

1.    Verlangen – Je moet specifiek en concreet weten wat jouw klant écht wil, in plaats van wat jij denkt dat ie wil. Hiervoor moet je ‘m spreken. Daar is klassiek marktonderzoek voor. Daar kun je vragen voor stellen. Zodat jij daar een strak beeld van hebt.

2.    Emotie – Je moet beter dan je klant weten waarom dat verlangen belangrijk en urgent voor ‘m is

3.    Essentie – Als jij schrap-lef hebt (het lef om te schrappen) kom je uiteindelijk bij de essentie van jouw boodschap. Leer dat van de grootste copywriters van de wereld: elk woord heeft een functie. Geen functie? Weg er mee.

4.    Contrast – Het helpt als je met contrasten werkt. Bijvoorbeeld ingewikkeld vs simpel. Verlangen vs probleem. Ambitieus vs snel.

Kijk nu nog eens naar de titel van dit artikel dat jouw aandacht heeft gevangen en waarin jij helemaal tot hier hebt gelezen. Tadaa.

En dit is wat stopkwaliteit doet 

Gisteren nog een bericht over de 6% economische krimp die voorspeld wordt. De hand gaat op de knip. Jij zult met jouw bedrijf glashelder moeten maken waarom ze bij jou moeten wezen. Anders gaan ze naar je concurrent.

Een titel die leads je verhaal in sleurt

Een merkbelofte die er voor zorgt dat prospects door klikken

Een call to action die ervoor zorgt dat een gesprek aangevraagd wordt

Een pitch die namen en rugnummers oplevert

Een presentatie die voor applaus zorgt

Een paar voorbeelden

Kijk maar mee en voel zelf even waar jij op zou klikken.

Directe spam-berichten via LinkedIN  of: ‘Dit is waarom ik je koude bericht weggooi’ 

Tools voor samenwerken op afstand  of ‘Drie tools waarmee je vanuit huis samenwerkt alsof je op kantoor bent’

 HSP combineren met moeder zijn en een drukke baan of ‘De ultieme gids voor blije HSP-moeders die ook keihard werken’

Booyaa.  Dit is hoe een scherpe boodschap de koppies doet opveren.

Jij kunt dit ook! En dit is hoe:

Nu jij:

  1. Pak eens een artikel dat je schreef en publiceerde. Bekijk het engagement: aantal likes, commentaren en mogelijk zelfs leads of klanten.
  2. Kruip in de huid van jouw ideale klant en graaf diep in zijn/haar verlangen en de emoties die hij/zij wil ervaren.
  3. Zoek een contrast op
  4. Schrijf 20 minuten lang alle titels op die jouw ideale klant zou doen STOPPEN
  5. Herpubliceer je artikel
  6. Herhaal dit voor alle artikelen die je ooit schreef

Loop je vast?

Ik zie het vaak: ondernemers die goud in handen hebben, maar dat nét niet weten te vertalen naar knallende teksten die van het scherm af spatten. Weet dat je niet alleen bent. En weet ook dat dat eenvoudig opgelost kan worden als je maar succeservaringen hebt met klanten.

Stuur me maar een bericht als je wil dat ik vrijblijvend mijn licht op jouw laaghangend fruit schijn. Of bel me direct op 06 524 77 244.