Word én blijf de go-to guys/girls, terwijl je het hele jaar door verzekerd bent van on point communicatie en optimalisatie. Samen bouwen we jullie merk uit zodat ideale klanten en sollicitanten jullie echt gaan zien.
In jullie taal
Met twintig jaar communicatie & IT ervaring spreek ik jullie taal én die van jullie ideale klant. Samen maken we jou strategisch zichtbaar voor A-klanten.
Met jullie drive
Stille wateren hebben diepe gronden. De beste denkers bewaren dan ook de mooiste geheimen… Samen duiken we op de essentie en brengen die boven water.
De hele rataplan
Alles, echt ALLES, brengen we in lijn. Offertes, sales mails, vacatureteksten, contentmarketing, alle copy rond je presales en aftersales. Tot alles klopt.
Wie is de expert bij jou?
Communicatie is een vak. En veel IT-bedrijven hebben geen expertise in huis of hebben vooral specifieke expertise. Dan zijn er doelen en dromen, maar die zijn met name gericht op operationeel en tactisch.
Da’s te laat. Een ideale klant of sollicitant zoekt niet zo ver. Die wil weggeblazen worden en nabijheid voelen.
Vaak zie je dit aan de website en op LinkedIN. De marketing is overal ‘veilig’: algemeen en abstract, zoals alle concurrenten. Behalve… als medewerkers aan het woord zijn. Daar zie je opeens de eigenheid. De leukigheid. De drive.

Samen scherp kiezen, analyseren en versterken
Een merk bouwen is niets anders dan steeds je positionering versterken. De juiste mensen laten weten in welk gebied jullie absoluut heersen. En dat dan congruent en consistent.
Niet een beetje, maar altijd. Door slim te analyseren meer doen van wat werkt en minder van wat onnodig tijd kost en complexiteit geeft.
Dat is wat ik doe. Een MarCom-systeem bouwen, dat als een vliegwiel de hele tijd precies de juiste ideale klanten oplevert.
(Da’s mooi werk, fluisterde zij met pretoogjes.)
Knappe, krachtige communicatie doet drie dingen:
1. Je wordt steeds effectiever
Door een eigen marketing- & salessysteem te ontwikkelen en de resultaten van organische & paid content te analyseren weten we continu wat werkt en wat niet. Klaar met losse flodders. Steeds opnieuw in de roos.
2. Je krijgt een ijzersterke positie
Doordat we jullie communicatie steeds verder finetunen, versterken we jullie positie en autoriteit stelselmatig. Met een opvallend integere marketingboodschap weet iedereen precies welk stuk markt jullie toebehoort.
3. Je resultaten gaan omhoog
Je laat jezelf zien op een manier die 100% klopt. Je hebt gewoon een sterk merk. Dat zie je terug in het gemak waarmee jullie ideale klant en sollicitant jullie vindt. Het resultaat: groei in bereik, kwalitatieve leads, cashflow (of waar we maar op focussen want dat verschilt per klant).
Maar daarvoor moet je de essentie raken van jouw waarde. Steeds opnieuw. Overal.
En hier gaat het vaak mis, vooral bij ondernemers en bedrijven in IT en de operatie. Dynamische markt, veel ambitieuze projecten. De focus ligt nu eenmaal op je eigen bedrijfsvoering. Hoe breng je nou scherp en stelselmatig jouw waarde naar buiten?
De oplossing hiervoor zit ‘m in een strategische sparringspartner erbovenop zetten. Die een hele afdeling achter zich heeft.
Ik ben Desirée
Ja dat ben ik! Ik help gedreven IT-bedrijven (en andere vak-geeks) om hun stem te vinden en te gebruiken.
Ik heb in de afgelopen 20 jaar een aantal talenten doorontwikkeld:
- chaos in stukken hakken
- simpele processen ontwikkelen
- de onderste steen boven halen
- kansen zien en dots connecten
- dingen afmaken
(Da’s echt mooi werk, fluisterde ze opnieuw.)

“Door met Desirée samen te werken, is heel concreet geworden welke woorden bij onze doelgroep de juiste emotie triggeren. Ze vraagt door, luistert goed en spiegelt goed, waardoor je zelf steeds beter weet wat belangrijk is.”
DEBBY – www.kbworks.nl
“Ik heb het gevoel dat ik met de helikopter steeds lager ben komen hangen. Klaar voor de landing.”
ERIK – www.process-simplicity.nl
“We hebben samen onze marktpositie uitgedokterd door intern onderzoek te doen naar kernwaarden, visie en wat ons uniek maakt. Qua aanpak, qua missie maar ook hoogover: welk écht pijnlijk probleem lossen wij nou op voor onze ideale klant.”
MARC – www.secwatch.nl
De Salesstory Methode
Door intensief samen te werken creëeren we jullie ultieme en persoonlijke systeem om marketing & sales aan elkaar te knopen. Dit wordt de feedbackloop voor opvallend integere communicatie, die een continue stroom A-klanten oplevert.
01. Goals & jaarplan
Eerst bepalen we de doelen en maken we een strategische contentkalender voor 2022 gericht op jullie business planning.
02. Case studies
Met krachtige case studies versimpelen we jullie salesproces, jullie contentstrategie en bewijzen we jullie value-add in pre-sales.
03. Salesstories
In compacte sessies met management en medewerkers haal ik bewijzen op van jullie ‘unfair advantage’: origin, principes, visie.
04. Strategie & executie
We zorgen ervoor dat elke uiting en elk stuk communicatie 100% in lijn is met jullie merkverhaal en signaleren strategische communicatiekansen.
05. Analyse & bijsturing
We analyseren de resultaten van jullie activiteiten en gaan meer doen van wat werkt en minder van wat niet werkt. Alles voor de juiste ROI.


Start with your why, zeggen ze.
Verbind met je klanten, zeggen ze.
Zorg dat je niet inwisselbaar bent, zeggen ze.
Ja maar hoe dan? Er is zoveel te doen. Hoe kiezen we het juiste, hoe stellen we prioriteiten en hoe systematiseren we onze MarCom?
Daar help ik je bij.
Zonder platgeslagen formules. Zonder Amerikaanse salesy viezigheid. Maar door goed te kijken en te luisteren en daar precies de juiste strategie op te ontwikkelen. En die vervolgens uit te voeren.
Hoe werkt het?

01. MarCom as a Service
Je krijgt gevraagd en ongevraagd advies, redactie, analyse. Steeds scherper wordt jullie brand voice en jullie inhoud. Volcontinu heb je een team om je heen.

02. Storydigging Calls
Ik haal strategische verhalen op bij A-klanten en/of medewerkers en maak daar stukken communicatie van die spot on zijn en dus overtuigen.

03. Analyse & Rapportage
We sturen continu bij. Ik ben je wing woman die met campagnes en paid advertising mee kijkt. Samen evalueren we en sturen we bij, bij alles rond je MarCom.

04. Salesstory Stijlgids
Alle verhalen, kernboodschappen en conventies houden we up-to-date in jullie brandbook: de Salesstory Stijlgids. Ideaal ook voor nieuwe medewerkers!
Wat kost dat?
Kort gezegd: vanaf 30k per jaar.
Maar alles is mogelijk en ik heb een dijk van een netwerk. Dus misschien is het wel meer voor jou.
Dit is een intensieve samenwerking, die we aan gaan voor 12 maanden. We kijken naar wat jij nodig hebt en daar stel ik mijn team op samen. Een maatwerk-schil ligt er omheen, dus.


Dus ben jij…
…directeur van een IT-bedrijf en wil je specialiseren? Oftewel: de go-to guys/girls worden in een deel van jouw markt?
En wil jij…
…in partnerschap een MarCom-systeem bouwen, dat als een vliegwiel de hele tijd precies de juiste A-klanten oplevert?
…verzekerd zijn van on point communicatie en optimalisatie?
…meer doen van wat werkt en minder van wat onnodig tijd kost en complexiteit geeft?
Veelgestelde vragen
- Q. Wat is onze ROI?
Dat is helemaal afhankelijk van jouw bereik. Sommige klanten focussen vooral eerst op bereik en autoriteit, omdat ze ‘vers’ zijn op social media. Bij andere bedrijven is het belangrijk om bij te sturen op de huidige content marketing en dus te focussen op kwalitatieve leads verzamelen. Meer over de ROI van de eerste klant die dit bij product bij mij af nam lees je hier.
- Q. Hoeveel sessies, hoeveel uren?!
Ik ben gestopt met uren factureren, want dat is niet in mijn belang noch in het belang van mijn klanten. Ik committeer me aan resultaten en wat daarvoor nodig is, dat is inbegrepen. Zijn er 20 case studies nodig en 40 sessies? Doen we dat. Echter. Dat moet allemaal wel onderbouwd zijn. We zijn niet op aarde om water naar de zee te brengen of aan bewusteloze paarden te trekken. Ik verwacht dus ook (en kwalificeer ook op) meewerkende teams bij jou, die zich committeren aan wat directie wil. En andersom.
- Q. Is dat niet veel geld?
Zeker. Toch ook weer niet als je kijkt dat een c-level communicatiemanager zo 60k personeelskosten wegpakt (zonder dat die een team meebrengt). Bovendien verliest die zijn ‘outsiders’ perspectief direct. Daar heb ik allemaal geen last van.
- Q. En als het niet werkt?
Dan sturen we bij totdat het wel werkt. Werkt het niet, dan kijken we waarom dat zo is.
- Q. Ben jij niet te ver weg als je niet in loondienst bent?
Nee hoor, dat is niet mijn ervaring. Ik spreek direct met de eigenaren/directeuren en zij zetten mij bij hun teams als dat nodig is en creëeren lijntjes tussen hun mensen en de mijne. Dat werkt heel goed. Bovendien ben ik een projectnerd en mijn project management is zo ingericht dat je mij altijd onder knop hebt. Lang leve slimme systemen! En ik kom op je borrel. En je kerstlunch. Graag zelfs.