ga('send', 'pageview');

Mijn kennis is jouw kennis

Misschien heb je het al gemerkt: alleen zichtbaar zijn op je website en social media helpt niet. Daar win je de oorlog niet mee. Er is meer nodig om van je lezer of kijker een klant te maken. Wat kun je doen?

Hét geheime ingrediënt

Wat je uiteindelijk wil, is een stevig fundament aan like, know & trust onder je onderneming. De mensen die jouw goud het hardste nodig hebben kennen je, vinden je leuk en vertrouwen je. Ze willen met je in gesprek. En als ze met je in gesprek gaan, zijn ze al voor de helft verkocht. Ze vertrouwen je op je expertise.

Het geheim: stel het probleem van je klant centraal! Dit is hét ingrediënt voor ijzersterke content. Door slim het probleem centraal te stellen, maak je van je lezer een lead.

Je concurrent doet dat niet, omdat het spannend voelt. En dat is het ook. Maar jij leest dit niet voor niets. Ergens weet jij wel dat er iets moet veranderen en dat je comfort zone opgerekt moet worden. Je wil meer impact, meer effect van je zichtbaarheid.

Het wordt tijd om iets anders te gaan doen

Zeg eens eerlijk: je krijgt er koppijn van. Want je kunt schrijven, je hebt een visie en er zijn genoeg onderwerpen om klanten mee te overtuigen. Maar hoe? Schrijven kost tijd en die heb je niet. Het is een tijd- en energievretend proces, waardoor het een sluitpost wordt.

Ondertussen werk je wel 24/7. Misschien lig je er soms wel wakker van. Waar blijft die stroom aan nieuwe klanten? Op deze manier krijg je je bedrijf niet next-level! Je concurrenten dreigen er met de poet vandoor te gaan. Dat is bedreigend voor jou en voor je onderneming en het geeft je het gevoel dat je de boot mist.

Het wordt tijd om iets anders te gaan doen.

Stiekem wil je dit

Hoe zou het voor je zijn als twee of drie belangrijke artikelen (of video’s) al nieuwe leads zouden opleveren?

Jij wordt als de expert gezien en daarom melden klanten zich bij jou in plaats van andersom. Je moet steeds vaker opdrachten uitbesteden; je kunt de vraag gewoonweg niet meer aan. Het is aan het lukken: je weekt jezelf los van je uren. Je voelt je echt een succesvolle ondernemer en krijgt steeds meer tijd voor leuke dingen, zoals met je kinderen door de regen banjeren en reizen.

You are unstoppable!

Foto: Ahmed Saffu (Unsplash)

Vind het centrale probleem

Dit lukt alleen als je specifiek bent over welk probleem jij oplost en voor wie. Vind het centrale probleem van jouw ideale klant en je kunt hem of haar overtuigen van jouw expertise. Jij ziet een perspectief waar hij eigenlijk niet meer van durft te dromen én toont aan dat je hem daar kunt brengen.

Om zo’n centraal probleem te vinden, zoom je in. Met welke gedachte schiet je klant wakker? Wat begint écht een urgent probleem te worden voor hem of haar? Wat betekent dit, qua harde en zachte resultaten? Telkens een niveau dieper.

Jij kunt dit

Jij kent je klanten het allerbeste. Je weet met welke vraag ze bij jou komen én je hebt de oplossingen. Als ondernemer is het je taak om dit goud aan de wereld te tonen. Want daar maak je de wereld een stukje beter mee. Daarom ben je toch ondernemer geworden?

Oh nog even. Mocht je innerlijke criticus (gremlin) je nu overtuigen om mijn adviezen in de wind te slaan: dat is logisch. Het is zijn taak om je in je comfort zone te houden. Herken dat en ga het tóch doen.

Zal ik je helpen?

Voel je dat dit voor jou een goede stap is, maar kom je er niet helemaal uit? Ik help je. Vraag een gratis gesprek met mij aan. Ik deel vrijblijvend ideeën met je om met ijzersterke content nieuwe leads binnen te halen. Ik ben nieuwsgierig waar jij tegenaan loopt!