De deuren gaan op 2 januari open

Er zijn maximaal 10 9 plekken. Je kunt je alvast aanmelden voor de wachtlijst.

Elke coach of strateeg kan jou de principes leren om klanten te overtuigen. Maar hoe vorm je die om tot een aanbod dat echt van jou is? Waarin alles meespeelt wat jij bent en kunt en doet? 

‘Ik ben in mijn bedrijf altijd bezig met hoe anderen het willen. Tijdens Lightspeed Liftoff ben ik eens bezig met hoe ik het wil’

Klant L.

Hoe lang zit jij al te wachten op een ideale klant (of een ideaal bedrijf)?

Als je start als ambitieuze, zelfstandige ‘vakidioot’, ga je eerst vol op zekerheid. Je netwerk levert de eerste opdrachten en zo pak je een tijdje klussen aan, want de schoorsteen moet roken en er moeten meters gemaakt worden.

Totdat je er achter komt dat je eigenlijk gewoon je eigen k%tbaan hebt gecreëerd. Niet die vrijheid die je verlangde. Niet de groei die je hoopte. Niet de klanten waar je van genoot.

Dat is het perfecte moment om eens even stil te staan. Wat heb ik? Wat doe ik? Klopt dit nog bij de ambities die ik heb? Hoe ga ik verder?

Mind you, zo ging het bij mij ook

Toen ik startte, was ik een copywriter met uitvoerende klussen. En een stapel ideeën die ik nergens kwijt kon. Ik besloot m’n dienstverlening te ‘productiseren’ en dus m’n business model radicaal om te gooien. Zo moeilijk kon het niet zijn, met social media!

Lang verhaal kort: ik liep genadeloos vast in de brei + bullshit van online marketing. Ik kwam er achter: er IS geen silver bullet. Het is hard werken en als je niet op de juiste manier werkt, levert het geen fluit op.

Er zijn een paar stappen die op zichzelf niet moeilijk zijn

Uiteindelijk draait het in business om een paar simpele stappen:

  1. Los een afgebakend, nijpend en belangrijk probleem op
  2. Zorg dat je in gesprek komt met mensen die van dat probleem af willen
  3. Verkoop ze wat ze nodig hebben

Maar je moet ze wel zetten 🙂

Je zult de tijd moeten nemen om te bedenken waar je naartoe wil. Zodat je acties kunt doen die je helpen om daar te komen.

Truth bomb: starten met marketing is níet een van die acties. Als je een aanbod in de markt zet, heb je simpelweg niet genoeg data om marketing te maken die de juiste mensen aantrekt.

Goeie acties helpen je om data naar boven te toveren. Over je dromen. Over je ideale klant. Over je positie in de markt. Over welke woorden daarbij horen.

Uiteindelijk gaat het er om dat je de juiste acties doet

Ik heb het gemist. Iemand die me echt hielp om, los van marketingmethoden en -technieken, acties te ondernemen om MIJN waarheid te vinden. En toch is het me gelukt 🙂 Alles wat ik heb geleerd, heb ik in Lightspeed Liftoff gestopt.

Zodat jij ook keuzes gaat maken die je in je eentje niet maakt. Omdat je te druk bent met het bedienen van niet-ideale klanten 🙂

Hoe werkt het

  • Heldere structuur
  • Ultrakorte video’s met concrete opdrachten
  • Persoonlijke, 1 op 1 (!) feedback op je werk
  • Om de twee weken een optionele groepscall
  • Inclusief 24/7 besloten forum (geen Facebook)
  • Kortlopend: in 8 weken klaar (uitloop tot 14)
  • Je gaat vol in de actiestand. Minimale kennis, maximale implementatie.
  • Garantie: geen vertrouwen in binnen de eerste 14 dagen? Geld terug.

Modules

  1. Wat is the Right Stuff?
    Wat is er eigenlijk nodig om boven de rest uit te steken?
  2. Sterrenstof
    Waar zit jouw genialiteit?
  3. Drietrapsraket
    Wat heb je nodig om jouw bedrijf boven de rest uit te krijgen?
  4. SpaceX
    Welke positie ga je innemen?
  5. Preflight
    Welk aanbod verkoop je nu met welke woorden?
  6. Launch
    Lanceren. Gesprekken voeren + verkopen. 

Investering

De investering is 1500 euro.

Veelgestelde vragen

Wat betekent: ‘je gaat vol in de actiestand’?

Omdat ik er van overtuigd ben dat jij al genoeg weet. Ik ga je niet doodgooien met ellenlange lessen. Deze langgerekte workshop is op een ‘need to know’-basis. Ik geef je geen nodeloze onzin, maar opdrachten. Zodat jij gaat graven en ontdekt wat jouw waarheid is.

Hoe gaat die 1 op 1 feedback op mijn werk?

Jij doet je opdrachten. Ik review ze en doe suggesties om ze te verbeteren. Eenvoudiger kan ik het niet maken.

En wat als het niet werkt voor mij/m’n branche/m’n aanbod/etc?

Dan doe je het verkeerd 🙂 De principes die ik jou leer, zijn universeel. Je vindt ze terug in boeken die drie eeuwen geleden (ik overdrijf) geschreven zijn over netwerken, productontwikkeling, relatiemanagement, marketing en sales. Als het niet lukt, neem je korte bochten of saboteer je jezelf met belemmerende overtuigingen.

Neemt niet weg, dat als jij na de module ‘The Right Stuff’ (dat is de tweede module want daarvoor zit nog een inleiding) denkt ‘dit wordt niets’, je dat aan kunt geven en dan stort ik het geld terug. Ik ga je dan wel vragen wat daar onder zit, zonder je te overtuigen.

Ik heb al geïnvesteerd in x, y of z en dat werkte niet voor mij. Waarom zou dit wel werken?

Ik hoor je! Zelf heb ik de eerste jaren van mijn bedrijf 20k geïnvesteerd in kennis & coaching. Sommige briljant, sommige not so much. En eerlijk gezegd: ik werk het liefste met mensen die al eens met anderen hebben gewerkt. Want dan kun je het vergelijken. En dan word je blij van mij. Geen filters, geen gestileerde shit, geen overbodige randzaken.

Ik weet niet of ik er klaar voor ben

Weet je. Je bent al ondernemer geworden, of zzp’er of freelancer. Je hebt al gekozen voor het pad van uitdagingen, avontuur en groei. Het kaartje van ‘dingen doen die je nooit eerder hebt gedaan’ heb je dus al :). Nu wordt het tijd om een laserscherpe focus te krijgen op je klant en wat je die aanbiedt, zodat de achtbaan waar je in stapt, helderder voor je wordt.

Maar ik heb nog helemaal geen aanbod!

Als jij een idee hebt, een visie, een droom, een drive. En competent bent. Dan ga je tijdens Lightspeed Liftoff uitvinden hoe je dat omvormt tot een aanbod. Iets wat je meteen kunt verkopen, zonder het eerst door te ontwikkelen.

Ik weet niet of ik geschikt ben

Dit is wat je nodig hebt: Actiebereidheid. Drive. Competentie. Dan heb je alles in huis. Ik wil mensen in mijn programma die gecommitteerd zijn op acties nemen. Op doen. Ben je dat niet, dan ben je niet geschikt.