Dare to dive! Ik analyseer jullie marktpositie op zes bepalende positiepijlers en geef je praktische adviezen en stappen om je IT bedrijf ‘sexy’ te maken voor ideale klanten en sollicitanten.
Specifiek en uitsluitend voor IT Scaleups met minimaal een half miljoen omzet.
Compleet
Je krijgt concrete inzichten over je product/markt fit. Ik beoordeel vanuit de ogen van jouw klant en laat je zien welke kansen je daar laat liggen.
Overzichtelijk
Ik geef je op 1 A4’tje een analyse & advies. Geen gepuzzel, geen vage abstracties, geen geneuzel. Concreet en overzichtelijk.
Scherp
Van vage adviezen wordt niemand beter. Ik laat je zien wat je moet doen om je A-klanten te activeren. Kun je zo met je team uitvoeren.
Zoals Apple en Google?
Sexy IT bedrijven zoals Apple en Google hebben geen enkele moeite om ideale klanten of sollicitanten aan te trekken.
Dat komt omdat hun communicatie naadloos aansluit bij de conversatie die al in de kop van hun klant plaatsvindt.
Niks tech speak! Niks features.
Ze zijn gewoon rete aantrekkelijk omdat ze hun klant zo goed kennen. Dat maakt ze ook meteen aantrekkelijk voor sollicitanten.
Dat is het hele spel van een positioneren: een plek kiezen die 100% klopt bij jou en jouw markt.

Kennis is gewoon een vloek als je IT’er bent
Bevlogen vakidioten zoals jij hebben één grote valkuil: ze weten veel en ze zitten vuistdiep in hun vak. Oh en IT’ers kunnen ook nog es heel veel zelf.
Dus die website-teksten die je tien jaar geleden schreef, die klopten toen.
Maar nu niet meer.
En je hebt eerlijk gezegd geen idee waar je moet beginnen.
(Ik wel en ik kan het je zo laten zien)
Uitzoomen, aanscherpen
Van binnenin de pot kun je het etiket niet lezen. Dus laten we jouw pot eens van de plank pakken en dat etiket bestuderen. Want daar moet wel op komen te staan wat precies de juiste klanten en sollicitanten van jou mogen verwachten.
Uitzoomen is dan de belangrijkste stap. Want daarna kun je aanscherpen.
De zes pijlers van een sexy IT Scaleup
Er zijn boeken over vol geschreven en sommige daarvan heb ik gelezen. Verder heb ik goed opgelet toen ik bij XS4ALL werkte en daarna in mijn twintig jaren bij andere bedrijven.
Dit zijn de zes pijlers die een sterk merk maken:
Geloofwaardig? (Menselijk, oprecht, verbonden?)
Onderscheidend? (Uniek? Anders? Leuk?)
Directief? (Call to actions glashelder?)
Veilig? (Garantie, social proof, overtuigend? )
Emotioneel? (Triggert het verlangen? Raakt het in het hart?)
Relevant? (Klopt het verhaal bij jouw niche & jouw identiteit?)
Daar analyseer ik je op. En ik ondersteun met voorbeelden.
Simpel en snel: zo werkt het
- Aanvragen
Via één van de knoppen op deze pagina schaf je ‘m aan (of klik hier!). - Insturen
Beantwoord de vier vragen die ik je per mail stuur. - Feedback
Je krijgt een overzichtelijke analyse op zes punten (PDF, 1 pagina) in je mailbox inclusief korte video met toelichting aan de hand van je eigen website en/of socials. Kan ik je helpen, dan bied ik je mijn hulp aan. Kan ik dat niet, dan verwijs ik je door.

Ziet er zo uit, die DeepDive


Ik ben Desirée. Strateeg en communicatieadviseur voor doorgroeiende IT-bedrijven.
Klanten schakelen mij in als ze willen aanscherpen. Ze zijn al specialist, maar ook het best bewaarde geheim van hun markt.
Twintig jaar werkte ik als communicatie-specialist bij reclamebureaus en in grote IT-projecten bij XS4ALL, de Vrije Universiteit en de overheid.
Wat ik daar leerde:
- abstracte zaken reteconcreet maken
- doorvragen tot de kern op tafel ligt
- copy & content maken die tot actie aanzet
Wanneer kan ik je helpen?
Als je voelt dat je positie niet meer bij je past.
Je hebt te weinig aanvragen of aanvragen van de verkeerde mensen of ergens lopen je leads vast. Je website klopt niet bij waar je naartoe wil, strategisch.
Je hebt geen tigkoppig marketingteam, geen C-level managementlaag en wel een diepe drang om een onafhankelijk en confronterend advies te krijgen.
Ik ‘Sarah Connor’* al je blinde vlekken uit je marketingverhaal.
*) Die BAAS naast the Terminator.
