Boemklats Kolman hier. Sorry (nr I), maar het is zo: de meeste sales pages zijn ronduit ruk.
Op internet kun je alles lezen en leren over sales pages. Inclusief formats. Eerst pijn. Dan interventie. Verlangen. Bullets met opbrengsten. Ronkende call to action.
Want: je ideale klant wil zich herkennen. Yada yada yada, allemaal waar. MAAR.
Het probleem
Formats en adviezen maken jouw sales page vlak en laf. Sorry (deel II).
Ze helpen je namelijk niet om uit je hoofd te komen. En jouw hoofd is de slechtste vertaler van klantbehoeften en koopmotieven die er bestaat. Sorry (deel III).
Vanuit je hoofd:
– schrijf je jouw eigen betekenissen op
– geef je jouw woorden aan wat er speelt
– vertel je jouw verhalen
– schrijf je naar je aanbod toe in plaats van naar je klant
Het gevolg
En hier is Het Grote Geheim. Het gaat niet om herkenning.
Het gaat om verbinding. Als jij op je sales page verbindt met je klant, ga je verkopen.
Natuurlijk moet je de pijn van je klant aanraken. Je moet jezelf een meester tonen van het mijnenveld van je klant. Maar de hele wereld prikt al heel lang door gekunstelde pijnschrijverij heen.
Verbinden doe je niet op pijn.
Dus als jij nog steeds berichtjes schrijft vanuit ‘ben je er ook zo klaar mee dat…’ dan heb je werk te doen. Sorry (deel IV)
De oplossing
Verbind op resultaten. Zoals mijn docent scenarioschrijven vroeger zei: don’t tell them, show them.
Laat zien. Schets de de reis van pijn naar verlangen. Geef diepte. Duik onder de waterlijn. Laat resultaten zien. Letterlijk: data. Figuurlijk: ervaringen, een context die écht ontroert, de diepere laag.
Don’t tell them, show them.
Geen idee wat je moet showen? Stuur me een berichtje op 06 524 77 244 met een link naar je salespage. Dan vertel ik het je 🙂