Richt een systeem in om jouw visie, aanpak en expertise te verwerken tot woorden die raken. Inclusief canvassen, voorbeelden die jij kunt modelleren en heldere uitleg en tools. De pilot start half november.
Exclusief voor eigenaren, oprichters of IT-specialisten die een IT-scale up runnen of helpen opbouwen.

Systematisch

Je bouwt een proces en een gewoonte: een systeem dus, dat je vol houdt.

Strategisch

Je werkt aan je thought leadership vanuit jouw waardepropositie.

Simpel

Ik geef je het framework, voorbeelden, analyses en advies en feedback.

Deep Thought was a supernatural-computer programmed to calculate the answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything.

https://hitchhikers.fandom.com

Zoveel diepe gedachten die binnen blijven

Mijn klanten worstelen allemaal met het maken en publiceren van content.

  • Ze weten dat het moet en dat het hen klanten en bereik oplevert
  • Ze plaatsen soms wat, maar zijn niet consistent
  • Ze hebben geen heldere structuur of framework
  • Ze vinden dat ze het zelf moeten doen
  • Ze vinden het ook een van de vervelendste klussen die er zijn
  • Ze gaan er dus geen gewoonte omheen bouwen
  • Ze wennen dus ook niet aan het ongemak dat bij publiceren komt kijken
  • Ze ontwikkelen hun thought leadership niet (dat er wel gewoon is)
  • Ze zien de hele dag goeie en slechte content op LinkedIN
  • Ze leggen daardoor de lat ook steeds hoger voor zichzelf
  • Ze blijven het op hun todo-lijst voor hen uit schuiven
  • Ze raken teleurgesteld van de krekels op wat ze plaatsen
  • Ze verliezen de motivatie

Terwijl je de hele dag je visie rondstrooit

Je zit elke dag met je opdrachtgevers om tafel. You hire & you fire. Je ziet wat er allemaal gebeurt in de wereld en de hele dag opnieuw zie je jouw visie en missie bewezen. Je deelt ongemerkt de hele tijd je visie. In e-mails, in gesprekken, in samenwerkingen, in offertes, aan de lunchtafel, ’s avonds op de bank. Con-ti-nu.

Allemaal ammunitie voor het bouwen van je autoriteit. Zullen we daar gewoon eens een framework omheen bouwen?

desiree

Even een paar vragen aan jou

Eerste vraag. Stel je wordt uitgenodigd als gast bij een goed beluisterde business podcast. Ze willen meer horen over jouw visie, want die is opvallend, zeggen ze. Sla je die uitnodiging af?

Tweede vraag. Hoe vaak denk jij bij een artikel, podcast of een post ‘onzin’ of ‘dat is niet mijn ervaring’?

Derde vraag. Hoeveel snippets, artikelen, notities, quotes heb je in een app zoals OneNote, Evernote of obscuurder verzameld?

Bonus-vraag. Hoe vaak heb je al een blog post gestart en geschreven? Of gedacht: daar moest ik eens iets over schrijven.

Just sayin’. Je hebt een boel behoefte waar je iets mee mag.

‘Ik ben niet zo van het roeptoeteren’

Een klant van mij zei ‘dat hoeft van mij niet zo, dat geroeptoeter’. Nog geen twee zinnen later verzuchtte hij dat hij wilde dat mensen zagen wat hij zag, elke dag, in zijn business. Dan zouden ze namelijk veel minder geld en tijd kwijt zijn aan oplossingen die maar half werken.

En DAAR zit nou precies de crux. Dat is dus gewoon zijn taak. Die betere manier laten zien.

Maar ja. IT’ers zijn van nature niet zo ‘delerig’. Ze zijn analytisch. Ze zijn super gepassioneerd. En ook al praten ze makkelijk over hun vak, ze zijn vaak best introvert. Bang om in de weg te lopen.

Het Deep Thought Systeem is de set zijwieltjes waarmee jij alles wat jij weet, ziet en doet verwerkt tot slimme strategische teksten. Zonder te roeptoeteren.

Wie is Desirée

Ja, Kolman hier. Als je de marketing-wereld niet zo goed kent, dan heb je mogelijk gemist dat ik al jaren IT-bedrijven help om hun oneerlijke voorsprong bullshitloos te vertalen naar strategische communicatie.

Ik werk al 20 jaar in het communicatievak. Negen jaar bij het prachtige XS4ALL, later bij een reclamebureau, bij de rap digitaliserende Vrije Universiteit en Justitie en bij gave nieuwkomer Freedom. Daarnaast heb ik mijn business twee keer van de grond af opgebouwd dankzij organische, strategische content.

Mijn brein werkt snel, ik heb een sterke visie, ik ben analytisch, een systeemdenker en een introverte extravert. Ik heb echt een systeem moeten ontwikkelen omdat ik anders verzopen was in alle ideeën en inzichten. Al mijn lessen heb ik in Deep Thought het Content Systeem gestopt.

‘Desiree haalt uit mijn enthousiaste verhaal over wat ik doe de juiste woorden en zinnen en zorgt ervoor dat er binnen NO-time een killes sales pagina tekst staat! Die past bij mij, die lekker leest en bovenal…. klanten binnenhaalt voor mij. ’ 

JESSICA

Business coach

‘Desirée telkens weer haar vinger te leggen op woorden die ik (te makkelijk) gebruik, terwijl er eigenlijk meer lading achter zit. Woorden waar een verhaal achterzit dat juist waanzinnig interessant is voor mijn doelgroep. Het resultaat is dat ik vanuit mijn eigen kracht een sterk verhaal heb staan.’ 

ERIK

Process Simplicity

‘De essentie vertalen naar precies de juiste woorden, dat is Desirée’s kracht. ’

JOOST

Step in Control

Dit ga je sowieso leren

Hoe je goeie content hergebruikt in plaats van steeds iets nieuws te moeten verzinnen

‘Obvious to you, amazing to others’ -> hoe je jouw sleur strategisch handig bekijkt

Drie trucs om elke vorm van writer’s block te verhelpen

Het grote probleem met andermans content consumeren en hoe jij dat oplost

De formule om elke dag in 15 minuten strategische posts uit je dag te halen

Strategische schrijfprompts om uit elk idee jouw visie en aanpak te filteren

De bullshit-loze manier om storytelling toe te passen (zonder emotioneel incontinent te worden)

Het universele format voor overtuigen, voor posts, artikelen en salesgesprekken

Een analyse van posts die het goed deden, inclusief resultaten en ideeën

Hoe je een systeem bouwt om je thought leadership en je marketing

De manier om uit dagelijkse gebeurtenissen strategische content ideeën te halen

De simpele truc om uit alledaagse dingen jouw visie te halen en te versterken

level up lab
Extra’s zijn natuurlijk de secret sauce.

Extra’s!

Ik stop er een paar extra’s bij die er voor zorgen dat je zeker resultaten gaat halen (en ik ook omdat ik van jou leer).

Twee live deepdives

In de pilot zit twee keer een Q&A, waarin je vragen kunt stellen of mijn brein kunt gebruiken om de essentie van een gedachte te formuleren. Je kunt ook feedback op een tekst vragen.

Kneitergoeie Content Kit

Deze compacte toolkit helpt je om van elk idee knappe krachtige content te maken.
Lees hier alles over deze Kit

Sowieso antwoord

Comments onder alle modules staan wijd open voor jouw vragen. Waar ik dan antwoord op geef. Binnen de scope van de inhoud.

Details van deze pilot

Dit is een mvp. Ik ga bewijs creëeren voor mijn stelling dat ook IT-specialisten hun visie prima onder woorden kunnen brengen zonder te roeptoeteren. Dat betekent dat ik alleen maar mensen in deze ’tranche’ wil die echt gecommitteerd zijn. En dat het niet gelikt in elkaar zit, met gouden randjes. Wel veel waarde. Heel veel waarde.

Inhoud/specs

Korte, compacte opdrachten – soms video, soms audio, soms tekst

Templates en canvassen

Teardowns van bewezen goeie posts

Context op een ‘need to know’-basis – geen blaartrekkende marketinglessen

Advies en feedback en reactie op comments

Waar wanneer hoe?

We starten half november. Ik heb een leeromgeving waar ik ‘Het Spul’ in zet. Dat druppelt daar dan binnen elke dag. Tenzij er zoveel reacties komen dat ik meer tijd nodig heb. Maar goed, ik heb nu ideeën voor zes modules. Dat zijn dan zes dagen aan materiaal. En misschien wat extra’s. De Q&A’s zullen gewoon in een Teams-meeting plaatsvinden. Die ik op neem.

Investering

Ik doe het niet gratis, want dan let je niet op (dat heb ik nu 6 keer bevestigd gezien en dat vindt deze ezel echt meer dan genoeg).

Prijs voor deze pilot is 150 euro en ik wil een review van je 🙂

Straks, in strakke gouden randjes-vorm gaat de prijs naar 350. Daar kun je ook op wachten, maar dan heb je niet de eeuwige roem van meegebouwd hebben.

Voor wie?

Ben jij:

  • eigenaar, directeur, C-level, oprichter, specialist binnen de IT-wereld*?
  • een scale up aan het upscalen of daar aan mee aan het bouwen?
  • gefrustreerd over het feit dat je veel ziet en hoort, maar geen podium hebt?
  • overtuigd van het feit dat je autoriteit nodig hebt, een podium?
  • gecommitteerd om hier ECHT iets mee te doen?

Laat dan je e-mailadres achter:

*) Voor wie niet?

Content marketeers, copywriters, marketingmanagers, redacteuren en andere communicatietypes: ik vind je superleuk maar go do brilliant things zelf. You got this.

Moet ik ook van die emotionele content gaan plaatsen zoals ik nu veel zie op LinkedIN?

Nee. Jij moet content plaatsen die bij jou past en bij wie jij bent. Ik help je wel om die goed te laten resoneren. Daar zijn technieken voor en emotioneel worden is daar geen onderdeel van. Het helpt wel als je menselijk bent. Dus geen robot.

Moet ik mezelf nu ook gaan ‘personal branden’?

Alles wat je online doet en zegt draagt bij aan hoe jij gezien wordt. We kunnen dat ingewikkeld maken en jou een ‘personal brand’ noemen als je iets plaatst, of we kunnen er gewoon voor zorgen dat jij op LinkedIN of twitter jezelf integer en authentiek gaat laten zien. Onder de streep is dat laatste wat we doen.

Maar ik vind het zo’n onzin, al dat gepubliceer de hele tijd

Dan moet je vooral niet instappen 🙂

Wat betekent dat pilot-gebeuren? Waar gaat dit heen?

Ik krijg zo vaak de vraag ‘nu moet ik linkedin op, maar hoe?’ dat ik goesting had om alles wat ik zelf heb ontdekt en geleerd over dit onderwerp eens compact te verzamelen. Dat doe ik dus nu, hierbij. Dit zou je een minimum viable product kunnen noemen. Ik wil bewijzen dat ik dat kan oplossen. Dat doe ik liever met jou dan alleen. Hierna komt er misschien wel weer een nieuwe cohort/tranche. Misschien wordt dit ooit wel mijn vlaggenschip!