Mijn kennis is jouw kennis

Koud berichten sturen werkt. Echt waar. De laatste klant waar ik uit het niets direct een bericht aan stuurde, kocht in twee gesprekken een 1 op 1 dag met mij en investeerde daarna in een intensief adviestraject.

Het is een mythe dat koude acquisitie dood is. Het is springlevend en jij kunt er je business enorm mee boosten, want je kunt er je best betalende klanten mee aantrekken.

1

Het is een van de effectiefste manieren om jezelf radicaal te onderscheiden van je concurrenten. Online netwerken is namelijk de meest onderschatte klantenkatalysator die er bestaat: jouw concurrenten doen dit niet, zeker niet die van de gevestigde orde. Terwijl bedrijven, managers, CEO’s en oprichters anno nu snakken naar verbinding met mensen die het allerbeste met ze voor hebben en dat direct bewijzen.

2

Tractie krijg je door actie. Content marketing is een langetermijn-strategie met een sterk ‘afwacht’-component. Prima en slim, maar je wil daarnaast een proces waarmee je zelf, proactief, goeie klanten aanhaakt. Iets wat je voor een groot deel zelf controleert en waarbij jij op het gaspedaal trapt.

3

Je kunt nog zoveel business buddies en sparring partners hebben. Je hebt het nodig om de juiste woorden te vinden om je waarde onder woorden te brengen. Gebruik je de verkeerde woorden om te netwerken (offline of online) en verkopen, dan blijf je continu naast je ideale klant hengelen. Online ‘oefen’ je gemakkelijk en snel, dus daar heb je een enorme leercurve.

4

Te veel ondernemers denken bewijzen te zien dat online netwerken niet werkt, omdat ze krekels terughoren of een schamele ‘geen interesse, gr’ als reactie krijgen. Maar ze vergeten: een slechte ROI op online netwerken bewijst maar één ding: dat jij het niet op de juiste manier doet.

5

Om succesvol online te netwerken moet je dit basisprincipe van sales onder de knie krijgen: dienen in plaats van duwen. Daarvan wordt niet alleen online netwerken effectiever, maar verkopen, content + marketing maken en ondernemen ook.

6

Door van ‘de boer op gaan’ een leuk en persoonlijk proces te maken, verandert er echt iets in je bedrijf. Je verbindt je op een veel snellere, directere manier met de wereld om je heen en dat zet allerlei dingen in beweging. Het is allemaal energie en die komt naar je terug in de vorm van kansen en zelfvertrouwen. Mensen helpen graag mensen.

7

Mensen helpen graag mensen. Bijvoorbeeld door je voor te stellen aan de juiste contactpersoon. Of om je iets te vertellen over het inkoop- of salesproces binnen hun organisatie. Help mensen jou te helpen!

8

Op social media vind je gemakkelijk haakjes en invalshoeken om je bericht aan op te hangen. Vacatureteksten, uitbreidingen, aanbestedingen, nieuwe CEO’s en persberichten geven jou alle info die je nodig hebt om direct jouw strategische waarde te bewijzen. Gebruik dat!

9

Opdrachtgevers hoog in de boom, dus C-level (directeuren, CEO’s, managers) bereik je niet met content of een advertentie, veel te druk voor. Heb je ambities hoog in de boom? Dan moet je ze een aanbod doen dat ze niet kunnen afslaan, omdat ze direct snappen dat dat hen het meest kostbare op gaat leveren. Tijd bijvoorbeeld. Kostenbesparing. Winst. Omzet. En bovendien: punt tien.

10

Diezelfde opdrachtgevers worden doodgegooid met spam en pushy aanbiedingen. Je hoeft alleen maar slim, charmant en onderscheidend te zijn om dan boven op de stapel terecht te komen

Waar liggen jouw kansen op dit vlak?

Nieuwsgierig geworden? Ik bied een introductieprogramma aan waarin ik een klein groepje deelnemers leer hoe zij dit zelf succesvol gaan doen. Je krijgt al mijn kennis, voor een fractie van het bedrag dat ik er voor vraag als ik het officieel lanceer. 

Meer weten? Hier lees je er alles over